5 Haziran 2009 Cuma

Ücretli Host ve Domain

İlk önce hosting nedir, domain nedir? Bunları anlatayım.

Domain (alan adı) sizin, yada sahip olduğunuz şirketin İnternetteki kimliğidir. İnternette yer almak için baş vurduğunuzda size bir İnternet protokol numarası verilir. Buna IP Adres (İnternet Protokol adres) denilmektedir. İnternetteki her bilgisayarın bir IP adresi vardır. Diğer bir bilgisayarla bağlantı kurabilmek için karşı bilgisayarın IP adresinin tanınmış olması gerekir. Örneğin Hit-Makinası'nın IP adresi 213.144.110.130 ’dir. İnternetteki diğer bilgisayarlar, sizi bu IP numarası sayesinde bulurlar. Domain ise bu numaranın sadece bir görüntüsüdür. Yani Siz browserinizin adres çubuğuna IP numaralarını yazmak yerine O IP numaralarının kodlandığı domainler i yazarak istediğiniz siteye ulaşırsınız.

Alınma amacı ne olursa olsun, satın aldığınız alan adınıza ( domain ) hazırladığınız web sayfalarını yüklemek için bir başka deyişle, insanlar sizin sitenizin adını browserinin adres çubuğuna yazdığı zaman hazırladığınız sayfaların görüntülenmesi için o sayfaların bir yerde yüklü olması gerekir.

Neden mi ? Çünkü sizin adınıza 24 saat boyunca ziyaretçilerin uğrayabilmesi için bir depo vazifesi gören yere ihtiyacınız olacak. İşte internette bu depo vazifesi gören işlemin adı hosting (barındırma)' dır. Sürekli internete açık olan yerler sayesinde siteniz günün her saatinde ziyaret edilebilir.


Evet, şimdi bunları öğrendikten sonra hosting hizmeti sağlayan şirketleri inceleyebiliriz.

Bazı şirketler hostinle birlikte web tasarım da yapıyorlar. Bence de bunların en iyisi www.aydesign.net'tir. Hem Türkçe hem de hesaplı geliyor bana. Hem referansları da iyi. Onun için ilk web master'lığınızı hem de sitenize host veren bir yer olarak aydesign diyorum.

Eğer "yok ben kendi sitemi kendim yapmak istiyorum" deyip doğru yolu seçiyorsanız. Size önereceğim çoook site var. İlki de dreamhost diyebilirim. Hem hesaplı, hem kullanıcısı çok, pr'si yüksek. Mutlaka deneyin.

Bir forum sitesinde de 
liquidweb i görmüştüm. O da gerçekten iyi ama hesaplı değil biraz fiyatları yüksek. Ayrıca ingilizce ama webmastersitesi nin seçtiği host sitesi burası. Deneyebilirsiniz...

Son olarak Google amcaya sorduğumda bana 
data24'ü gösteriyor. Ona da baktım o da güzelmiş deneyebilirsiniz..

0 Responses to “Ücretli Host ve Domain”